onlyinyourdreams

Alla inlägg under december 2011

Av Tove Blomquist - 30 december 2011 23:55

Nobody knows how i feel.

And nobody cares for what is real.

People are scared of losing the game.

To bad for us, we are all the same.

Life is the game that makes people sad.

When somebody loose, another one gets mad.

We got to realize - there are no first place.

So play the game fair and lose with grace.



Som ni alla ser.. Så tar jag en bloggpaus.

 

Av Tove Blomquist - 29 december 2011 19:01

Hej alla! Någon som har haft det roligt under lovet?


Har idag kollat på film och myst i soffan, en riktigt liten latis. Finns knappt inget att göra hemma hos mamma. För det mesta sitter jag bara vid datorn eller så tittar jag på film, kanske t.o.m båda. Så därför har jag knappt inget att skiva, det blir lite enformigt att bara skriva samma sak hela tiden, tyvärr. 


Annars har jag haft det jätte trevligt hemma hos mamma. Snart nyår, bara 2 dagar kvar. Lite jobbigt med tanke på att jag inte vet vart jag ska vara än. Jaja, hoppas ni alla får ha ett jätte bra nyår! Kan knappt fatta det själv, det är snart 2012. Det var inte längesen sen sist ju.


   

Av Tove Blomquist - 28 december 2011 17:45

Ryser.

Fryser.

Skakar.
Mina ögon vattnas.
Torkar bort mina tårar.

Snälla svik mig inte,

igen.


------------------------


   

Av Tove Blomquist - 26 december 2011 22:28

Masken den faller.
Leendet dör ut då hon sin dörr stänger.
Det leende hon klistrade på i morse.

Benen de orkar ej längre stå.
De förlorar balansen, viker sig.
Rasar.
Likt en svajande ridå.


--------------


Sitter och myser med mammas katt i sängen och har det mysigt. Väntar bara på att jag ska bli så trött att jag kan sova, för nu känns det hopplöst.


Hoppas ni där ute som läser har haft en trevlig dag? Är det bara jag som har jullov?

Kramis.

Av Tove Blomquist - 25 december 2011 14:29

Dagen igår har varit helt okej faktiskt. Fick en del saker, men tyvärr inte allt jag ville ha, men man kan inte alltid få allt man vill ha !

Nu ska jag snart dra ner till mormor och käka julbord med mammas släkt. Så jag får skriva vad jag fick senare ikväll :) herrråå! 


 

Av Tove Blomquist - 24 december 2011 09:34









 Ska snart äta morgon-gröten, efter det blir det att fixa mig och åka till farmor och farfar! Ha en super jul! 


Av Tove Blomquist - 23 december 2011 22:20

Hej alla! Irriterad som jag var igår så gick alla känslor över på mitt skrivande. Dem som "tyvärr" tog illa upp för det här så säger jag bara förlåt men jag skrev bara sanningen. Idag har jag grejat lite och julpysslat. Har helt enkelt haft fult upp hela dagen, men det är väl så det ska vara dagen innan julafton? 


Jimmi kom även hit idag och då blev det julmat, helt enkelt som en tradition. Har även myst med jimmi resten av tiden och har haft det trevligt. Imorgon är det julafton, men det har ni nog inte missat? Iaf så blir det att vakna tidigt och äta gröt, efter det så blir det att fixa sig och åka direkt till farmor och fira jul där. Stannar nog även över på natten och på söndagen så åker man ner till mormor och firar lite där innan man äntligen får åka hem med alla sina julklappar och mysa hemma innan det bär av till mamma.. Stressigt .


Nu får ni ha en toppen jul! Kommer nog även fixa något "tidsinställt" imorgon. Men ska nu dra och sova, God Jul alla kära vänner.


 

Skapa flashcards