onlyinyourdreams

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2014

Flätar sitt eget liv

Av Tove Blomquist - 28 oktober 2014 22:05

Du får inte andas ut

förrän du har tagit sista steget

Du får inte dansa

Förrän livet är ditt eget

 

spelar du ditt parti

Ur någon annans perspektiv

eller minns du dig själv

där du flätar ditt eget liv


--------------------------------------------------------------------------------

We need some catching up. Som vi alla vet vid det här laget är jag inte bra på att uppdatera mig, det får mig lite ledsen faktiskt. Jag vill vara som de “stora bloggarna” och kunna skriva varje dag. Men tyvärr är jag inte sån för jag har ingen aning om vad man ska kunna skriva. För lets get real ingen vill läsa där någon skriver vad precis i detalj vad dem gör, om du inte är jätte känd förstås. Förlåt men det är sant. 


Jag kan ibland sitta och tänka på någon jätte bra idé att skriva om, men så fort jag skriver ner det på papper får jag bara ihop 5 torra meningar. Ingen vill läsa de? Sitter lite fast hur jag ska göra för att göra det mer intressant för er som läser. Bloggen har ändå varit med i ett långt tag, alla mina tuffa dagar, alla stora framsteg men även mina roliga minnen. Jag är en av få personer i tonåren som startar ett sådant här ställe och behåller den utan att byta eller stänga ner helt. Men det har börjat att bli tråkigt. Hur ska man göra för att piffa upp det lite? Göra det mer intressant? För jag vägrar att försvinna helt. 


Men slut på det tråkiga tjatet och in med de roliga uppdateringarna. Det är höstlov nu och efter veckan börjar min praktik på hotell Odin. Hotellet ligger väldigt nära centralen i Göteborg och huset byggdes redan på 1970-talet men det blev inte ett hotell förens 2004. Där kommer jag att tillbringa tisdagar till fredagar i hela 6 veckor! Jag kommer bland annat försöka skriva lite små saker om vad som har hänt på min APL. 


Jag kommer även snart påbörja min resa mot rakare tänder, första december har jag min första insättning med tandställning. Som kommer sitta i minst 2 år, men det är de värt. 


Hmm, vad finns det mer att säga? Det är snart jul! Oh alla vet hur mycket Tove gillar julen, ut med allt hemskt som har hänt under året och in med den mysiga och vintriga julen!!! Kan det bli bättre? Ha en toppen vecka så ses vi snart.


       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Blomquist - 6 juni 2017 20:47


Trött Verb: Trött, tröttare, tröttast. ”(om person) som känner ett behov av att vila eller sova.” - Wikipedia   "Jag är bara trött.”   Låter dessa ord bekanta?   Dessa fyra ord är mitt svar för bokstavligen allt relate...

Av Tove Blomquist - 23 januari 2016 22:20


Ångest, oro, hjärtklappningar.    Från utsidan är det enkelt att tro att någon annan mår bra bara för att personen ger en ett leende. Men bara för att jag inte visar fysiska symptom så betyder det inte att jag måste mår bra. Andra anser att om ma...

Av Tove Blomquist - 7 september 2015 21:57

Andas, Andas in luften. Omfamna detta ögonblick, Omfamna detta andetag.    - Xavier Rudd ----------------------------------------------------------------------------   Hej smultron!    Sommarlovet är över och jag har precis fyl...

Av Tove Blomquist - 25 juni 2015 22:50

OM NÅGON SER SIG SJÄLV OCH VILL ATT JAG TAR BORT BILDEN SÅ HÖR AV ER TILL MIG.  Jag har även fler bilder på vissa som jag inte har lagt ut för det skulle bli för mycket, men som skrivet ovanstående är det bara att kontakta mig så får ni dem.    ...

Av Tove Blomquist - 5 juni 2015 11:09

                                                           OM NÅGON SER SIG SJÄLV OCH VILL ATT JAG TAR BORT BILDEN SÅ HÖR AV ER TILL MIG.  Jag har även fler bilder på vissa par som jag inte har lagt ut för det skulle ...

Skapa flashcards