onlyinyourdreams

Alla inlägg under oktober 2014

Av Tove Blomquist - 28 oktober 2014 22:05

Du får inte andas ut

förrän du har tagit sista steget

Du får inte dansa

Förrän livet är ditt eget

 

spelar du ditt parti

Ur någon annans perspektiv

eller minns du dig själv

där du flätar ditt eget liv


--------------------------------------------------------------------------------

We need some catching up. Som vi alla vet vid det här laget är jag inte bra på att uppdatera mig, det får mig lite ledsen faktiskt. Jag vill vara som de “stora bloggarna” och kunna skriva varje dag. Men tyvärr är jag inte sån för jag har ingen aning om vad man ska kunna skriva. För lets get real ingen vill läsa där någon skriver vad precis i detalj vad dem gör, om du inte är jätte känd förstås. Förlåt men det är sant. 


Jag kan ibland sitta och tänka på någon jätte bra idé att skriva om, men så fort jag skriver ner det på papper får jag bara ihop 5 torra meningar. Ingen vill läsa de? Sitter lite fast hur jag ska göra för att göra det mer intressant för er som läser. Bloggen har ändå varit med i ett långt tag, alla mina tuffa dagar, alla stora framsteg men även mina roliga minnen. Jag är en av få personer i tonåren som startar ett sådant här ställe och behåller den utan att byta eller stänga ner helt. Men det har börjat att bli tråkigt. Hur ska man göra för att piffa upp det lite? Göra det mer intressant? För jag vägrar att försvinna helt. 


Men slut på det tråkiga tjatet och in med de roliga uppdateringarna. Det är höstlov nu och efter veckan börjar min praktik på hotell Odin. Hotellet ligger väldigt nära centralen i Göteborg och huset byggdes redan på 1970-talet men det blev inte ett hotell förens 2004. Där kommer jag att tillbringa tisdagar till fredagar i hela 6 veckor! Jag kommer bland annat försöka skriva lite små saker om vad som har hänt på min APL. 


Jag kommer även snart påbörja min resa mot rakare tänder, första december har jag min första insättning med tandställning. Som kommer sitta i minst 2 år, men det är de värt. 


Hmm, vad finns det mer att säga? Det är snart jul! Oh alla vet hur mycket Tove gillar julen, ut med allt hemskt som har hänt under året och in med den mysiga och vintriga julen!!! Kan det bli bättre? Ha en toppen vecka så ses vi snart.


       

Av Tove Blomquist - 6 oktober 2014 15:15

Ett problem.
Ett problem kan uppstår hur som helst. Du övertänker, du minns, du snubblar, du faller, du tar allt. Allt på en gång, allt i en stor röra av tankar och känslor. Du kopplar bort allt, allt försvinner och du vet inte längre vad som är rätt eller fel utan du bara gör det som känns rätt för stunden. Oavsett om du har lovat dig själv att låta bli eller sluta.

Du fortsätter tills trasslet i hjärtat försvinner och kroppen börjar reda ut trådarna till de rätta plasterna. Kroppen säger ifrån. Klagar. Skriker. River hela insidan tills du slutar. Och du som mådde så bra för en sån liten stund börjar upptäcka vad du har gjort. Du mår värre än vad du gjorde innan men nu går det inte att stänga av längre. Kroppen vet precis och din själ kan inte lura den igen utan du känner dig instängd. Gråter tills du inte kan känna eller se, somnar med blött kudde och faller i en mardröm som du aldrig kommer vakna upp i. Aldrig någonsin.

 

Glömma.
Många gånger skulle jag bara vilja glömma bort allt som har hänt i mitt liv. Vore det inte helt mycket enklare att vakna upp med minnesförlust och inte komma ihåg något. Alla sorger, alla löften som gick isär, men då kommer allt som en chock när någon drar upp historien igen. Men att glömma allt för bara ett tag, skulle de inte var den snabbaste vägen till att må bra igen?

Många gånger har jag funderat på att gå vidare. Men det är allt för smärtsamt att bara gå vidare, det är lite som att slita bort ett plåster över ett öppet sår, är plåstret borta syns såret iallafall och man får börja om på nytt till att glömma bort den svidande känslan som ilar i hela hjärtat.

Kanske båda på samma gång? Skulle det bara vara så enkelt att gå vidare till att man tillslut glömmer bort. Att plåstret har försvunnit och det läker till ett litet ärr som du inte minns vad som hände. Ingen kan dra upp det igen för det är tätt. Hade det inte varit den bästa lösningen på hela problemet? Men nu i världen har du bara ett allternativ. Du får välja. Glömma eller gå vidare, vad väljer man?

 

    


Av Tove Blomquist - 5 oktober 2014 14:38

Det som tröstar mig i svåra stunder

är vetskapen att du har flytt till en annan värld
Du har glömt vad äkta vänner är

glömt bort att tro på dig själv

 

Du hade en gång min kärlek och tillit

den har du missbrukat sen länge

Jag drog upp dig ur gropen

och du slängde ner mig för att ta din plats

 

Efter många fall lyckades jag till slut

ta mig ur gropen för egen maskin

Jag vände dig ryggen och gick min egen väg

-----------------------------------------------------------------------------------


Märkt att det inte finns så mycket att skriva och därför blir det inte så mycket uppdateringar. Om det finns något ni vill att jag ska skriva, berätta gärna. Då blir det både roligare för er och för mig.

Skolan och läxor tar bokstavligt upp mitt liv, men vill bara lägga mig i sängen och krypa ihop med personen som gör allt bättre. Det skulle göra allt bra när allt annat tar över. Dagarna försvinner och snart är det ju jul! Känner mig stressad för att allt kommer gå så snabbt fram..

Men imorgon kommer ett mer planerat inlägg om problem att glömma.

Jag fick min nya mobil nu också och har inga nummer, om ni vill får ni gärna skicka iväg ett sms med ert namn till 0725189775

 

       

Ovido - Quiz & Flashcards