onlyinyourdreams

Alla inlägg under januari 2014

Av Tove Blomquist - 2 januari 2014 18:15

You make me happy 

You make me glad

You make me angry

You make me sad


My life is you..

------


NEW BEGINNING, NEW LIFE, NEW EXPERIENCES AND NEW ADVENTURES.

Det är ett nytt år och en ny start. 

 

Jag har tänkt att börja om på nytt. Rensa ut det dålig och in med nytt och bra saker. Jag förtjänar att vara lycklig för en gång skull och nu tänker ni "Men Tove.. det säger ju alla!" NEJ! När jag säger att jag faktiskt nu vill bli en bättre person och glömma av alla negativa saker som har hänt i mitt liv så menar jag faktiskt det med hela mitt hjärta.

 

Hela december i bloggen har gått ut på att tala om saker om mitt förflutna, tagit upp minne som har varit jätte jobbigt men även lagt upp gamla bilder på mig själv och nära o kära. Jag gjorde det mest för att berätta för andra så att jag inte håller det för mig själv längre så att jag lättare kan släppa de.  

 

När det var nyår förra året. Alltså när det skulle slå över från 2012 till 2013 så kände jag redan då att det inte kändes rätt. Men inte för att 2013 har varit jätte dåligt. Nej inte alls! Slutade 9an med en fantastisk klass. Ett sommarlov som jag började göra mer grejer. Började gymnasiet på den bästa skolan och den bästa linjen men den bästa klassen. 


Helt nöjd över mitt val, det valet som har förändrat hela min syn på världen.

 


Lärt känna extremt härliga människor som har förändrat hela mig. Även om jag inte har kontakt med alla så vill jag bara tacka alla som har varit där för mig genom hela året. Även om vi har bråkat eller helt enkelt inte haft kontakt så finns ni där alla i mitt hjärta och jag kommer inte glömma någon.  


Vill tacka alla som även har kikat in på bloggen för min skull. Besöks statistiken bara sköt upp i slutet av året tack vare er alla! Tack igen.

   

2013 har varit det året då jag har försökt stiga ut som en människa som faktiskt tar plats i samhället. Både hemma och i skolan. Detta har väl inte alltid varit så uppskattat för alla då de är vana vid att Tove är i skuggan. Men jag har lärt mig att jag måste också vissa att jag finns, även om det inte är enkelt. 


Men med alla sorg och svek 2013 så är jag nu redo att lämna det och blicka framåt till 2014 och det känns helt enkelt rätt dena gången. 

 


Det är ett nytt år och det är dags att starta om på nytt. Dags att sluta tänka på vad du ska göra och börja göra de. Det är dags att leva livet och vara den du är. Glöm bort allt som hände 2013 och bara gå vidare. Ta risker och var dig själv, du har bara ett liv och jag tycker det är dags att göra det bästa av de. Glöm det negativa. Detta året så är de dags att fokusera på det positiva i ditt liv.


Ett år att skapa vänskap, ett år att tro på dig själv. 

 

Och med detta avslutar jag med ett maraton på mina favorit filmer. Även med denna nya start så får ni även gå in och gilla min fb sida på bloggen. Vissa att ni läser den genom ett knapptryck. https://www.facebook.com/Toveeblomquist

 

Av Tove Blomquist - 1 januari 2014 18:15

                               

Skapa flashcards