onlyinyourdreams

Direktlänk till inlägg 7 september 2015

Sista året på gymnasiet

Av Tove Blomquist - 7 september 2015 21:57

Andas,

Andas in luften.

Omfamna detta ögonblick,

Omfamna detta andetag. 


- Xavier Rudd

----------------------------------------------------------------------------


Hej smultron! 


Sommarlovet är över och jag har precis fyllt artonår. Tänk att jag har skrivit på denna bloggportal sen jag var trettonår gammal? Många år har gått och det syns förhoppningsvis både i mitt tänkesätt och mitt skriftspråk. 


Någon annan som har gjort en stor förändring?


Mitt sista sommarlov är nu helt slut, och tänkte nu berätta kort om vad jag har hunnit med:


  • Pluggat teori och kört på körskola
  • Haft både Risk 1 och Risk 2
  • Jobbat i år igen på Partille Cup
  • Uport i Ulricehamn
  • Bilbingo - TRADITION
  • Umgåtts med vänner
  • Skaffat nya vänskapskretsar
  • Hjälpt till på Kullingstrofén 
  • Havet i Varberg
  • Varit flytthjälp
  • Provat på fransar för första gången !?
  • Firat min morbror i Örebro
  • Läst
  • Tagit bilder, kommer finnas längst ner.

Efter sommarlovet och skolstarten har jag bara kommit in i dem nya vanorna och skaffat en överblick på det kommande sista året. För det är just vad jag skrev: mitt sista år i skolan och jag tar studenten om bara mer än ett halvår!


Årets sista tid, den är nu här och jag har en stor klump i magen faktiskt. Man har alltid fått höra att efter studenten, det är då livet börjar på riktigt och det finns ingen som kan förbereda det för en innan. Vilket skrämmer mig. Man befinner sig just nu i ett skede mellan ungdom och vuxen, vi har mycket kunskap men fortfarande mycket att lära.


Sista året på gymnasiet vet jag kommer kännas som en evighetsmaskin, fyllt med stress och planer för framtiden. 


Jag har fått vara med på så fantastiska upplevelser och växt upp till den jag är idag. Jag har gråtit, skrattat, varit förtvivlad, krossad, sårad, kämpat, lärt mig, utvecklats, varit tacksam, varit hjälpsam och det absolut bäst: jag har överlevt. Jag har känt mig sviken, känt glädje, känt sorg, känt kärlek och omsorg. Jag har lärt mig läsa, skriva, gå, matematik, historia, kemiska ämne, hur känslor fungerar och hur samhället är uppbyggt. Jag har oroat mig för framtiden samtidigt som jag har varit nöjd och tacksam med nuet.


Skolan har format mig och jag har format skolan. 


I tolv år har jag gått i skolan och nu ska den trygghetskänslan försvinna. Man har kämpat och legat i. Skoluppsatser har skrivits i hundratal och prov har gjorts. Från att vara ett barn på sex år till en ungdom på 18 år, nu är man nästan som en vuxen människa. Enda sen första året på gymnasiet har man räknat ner till ens sista år och nu är den här. Man har tyckt det känts som en evighet men i verkligheten har tiden runnit iväg. Man ska ta steget ut i stora, vida världen. Helt på egen hand. Ett stort tomrum som ändå är laddat med lättnad.


Efter tolv år i skolan är jag nu redo, redo att ta mitt sista år.


-----------------------------------------------------------------------------

Första tre bilderna är på min allra bästa och snyggaste vän (blev tvingad att skriva det för att få lägga ut bilderna, ÄLSKAR DIG SAM och älskar hur bilderna slutade) och resten är från Partille Cup 2015 (ÄLSKADE JOBBAR BUDDIES!!)

   

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

                                                                 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Blomquist - 6 juni 2017 20:47


Trött Verb: Trött, tröttare, tröttast. ”(om person) som känner ett behov av att vila eller sova.” - Wikipedia   "Jag är bara trött.”   Låter dessa ord bekanta?   Dessa fyra ord är mitt svar för bokstavligen allt relate...

Av Tove Blomquist - 23 januari 2016 22:20


Ångest, oro, hjärtklappningar.    Från utsidan är det enkelt att tro att någon annan mår bra bara för att personen ger en ett leende. Men bara för att jag inte visar fysiska symptom så betyder det inte att jag måste mår bra. Andra anser att om ma...

Av Tove Blomquist - 25 juni 2015 22:50

OM NÅGON SER SIG SJÄLV OCH VILL ATT JAG TAR BORT BILDEN SÅ HÖR AV ER TILL MIG.  Jag har även fler bilder på vissa som jag inte har lagt ut för det skulle bli för mycket, men som skrivet ovanstående är det bara att kontakta mig så får ni dem.    ...

Av Tove Blomquist - 5 juni 2015 11:09

                                                           OM NÅGON SER SIG SJÄLV OCH VILL ATT JAG TAR BORT BILDEN SÅ HÖR AV ER TILL MIG.  Jag har även fler bilder på vissa par som jag inte har lagt ut för det skulle ...

Av Tove Blomquist - 10 maj 2015 22:00


  Jag vill bara börja med att säga förlåt, förlåt för allt dåligt jag någonsin har gjort och förlåt för den jag har varit emellanåt. Nu kanske ni undra vart jag är påväg med denna text? Läs vidare så kommer ni förstå.   I veckan kom jag öga mot...

Skapa flashcards