onlyinyourdreams

Alla inlägg under april 2012

Av Tove Blomquist - 27 april 2012 23:13

Trevligt att Jimmy.k har med sin datorn och är så snäll att jag får sitta vid den^^ Skolan idag var rätt seg och jag ville bara hem så fort som möjligt..


Jag har verkligen längtat att få åka på detta läger nu i en hel vecka! love it. Nu är det ett litet läger mys med massa trevliga människor ! hehe. 



have a nice day ! ^^

 

Av Tove Blomquist - 24 april 2012 21:00

You make me weak

You mess up my mind,

You making me laugh, making me smile 

and suddenly I feel alive again.



-------------------



Tisdag.. vad händer på tisdagar? Jo inget.. Hjälpt pappa lite, packat för helgen och ja.. även gått i skolan då ^^ Imorgon är det konfa grej hela dagen - Ända från 14:00 till 19:30 .. Känns som en rätt seg dag enligt mig men längtar till helgen, då blir det konfa läger på vidablick och jag tror verkligen att det kommer bli jätte kul med tanke på att jag redan har varit där en gång innan - Med 6:an.


 

Av Tove Blomquist - 15 april 2012 22:00


Söndag kväll och jag är trött. Har precis pluggat till No, jävla skit no säger jag bara.. Jag förstår ju ingenting! Men jag gav upp, så nu kollar jag på Big Brother istället. Imorgon börjar skolan igen och efter drar jag med Louise till Göteborg.  Love it ^^


Snart ska jag dra och sova, men jag måste ju se vem som åker ur Big Brother.

   


Av Tove Blomquist - 15 april 2012 00:15

Det finns så mycket att säga,

men inget språk att tala med.

Inga ord som kan uttrycka mig,

eller vad jag tänker på.

Det finns så mycket att säga,
men inga ord att använda.


------------------------------


Ännu ett trist natt inlägg.. 


Idag har det inte hänt så mycket, har mest chillat framför tv. Kollade på en as kul film så gick på tv4 förut - John Tucker must die.


Det är en Amerikans komedi som handlar om en kille, skolans populäraste kille. Han har tre flickvänner samtidigt. Men när de tre tjejerna  får reda på hans "spel" bestämmer de sig för att hämnas. Till sin hjälp tar de skolans "nya tjej", Kate, och det finns inga gränser för hur elaka de kan vara för att förstöra hans rykte och krossa hans hjärta. Men hur går det när Kate börjar få känslor för den här snygga, charmiga John ?



Inte så bra kvalite men det får duga ;)  




Av Tove Blomquist - 14 april 2012 00:51

Hej kära läsare! Kan knappt hålla upp ögonen längre, är skit trött. Jag vet inte varför egentligen men idag har jag varit jätte hängig hela dagen, har verkligen inte orkat göra nånting. Det ända jag har gjort idag är att packat och åkt till mammi.


Så när jag väl har skrivit färdigt här och kollat färdigt på min film (som jag envisas om att jag måste se hela) då ska jag  lägga mig ner i min lillebrors säng och sova. Och då undrar ni säkert, varför ska hon sova i hennes brors säng? jo, det är så här att jag och min bror har "byt helg". Han är hos pappa medan jag är hos mamma, och mitt rum är upptaget så då får jag helt enkelt ta Jimmis rum!


Ibland kan det vara ganska härligt att slippa Jimmi men nu saknar jag han verkligen! Jag saknar hans mysiga kramar på fredagarna och när han ligger och pratar med mig innan han ska sova. Underbara Jimmi! 


Men nu ska jag sova, innan jag dör! :* 

Sweet dreams and sleep tight! 

 


Av Tove Blomquist - 10 april 2012 12:30

Manus med tomma blad.

kramar utan beröring.

Vi sa hejdå.

Men i mina drömmar,
möts vi varje natt. 


-------------------


Känns som jag inte har sovit på hela natten, jätte trött! Men det är väl bara att resa sig upp ur sängen, gå och äta något - för jag är inte bara trött utan jag är också jätte, jätte hungrig.  


Rätt gött med påsklov - Sova hur länge man vill, lägga sig när man vill, chilla i soffan. Mys! Mitt påsklov börja med att vara med Andreas igår och även lite mys med min lillebror. Dagen idag kommer jag chilla i soffan och dricka påskmust och äta godis, underbart!


 

Av Tove Blomquist - 7 april 2012 15:15

Jag torkar snabbt bort det patetiska bevis på svaghet,
som rinner ner längst med min kind.

Jag kunde sitta flera timmar
och lyssna på alla dina lögner. 

Jag inser nu att allt var förgäves.  


-------------


Glad påsk allihopa! Bara jag som gillar att fira påsk med familjen? Tyvärr var det 4 år sen vi var samlade HELA familjen och firade påsk tillsammans, finns dock inget jag kan göra åt det. 


Dagen började ganska normalt med att pappa gick upp och väckte mig, vi målade ägg som vi senare åt upp. Nu kollar jag på film med Jimmi, sitter och käkar på våra påsk ägg som vi förut fick gå och leta upp. Det är en tradition att leta upp påsk ägg och sen äta godis tills man spyr! 


Senare ikväll så åker vi iväg och firar påsk med några kompisar/halv släkt. Måste tyvärr lämna tillbaka kameran idag.. så inga mer spontana bilder.

sp       


Jimmi och jag baka igår. 

                 

Av Tove Blomquist - 4 april 2012 20:30

Det är enkelt att gömma sig,
försvinna i bakgrunden,
tysta sin röst som vill rymma.


Det är enkelt att inte stå upp,
utan istället falla,
bli osynlig,

likt en fallande stjärna.


--------------------


Mys i soffan och är precis färdig med min praouppsats. Ska väl snart fixa lite läxor osv sen blir det sova i min stora säng. Ville bara säg att jag blev jätte nöjd med min färgning och klippning. Fick dock färga det två gånger för att det blev för ljust första gången, men nu är det precis som jag vill ha det! 


       

Skapa flashcards