onlyinyourdreams

Direktlänk till inlägg 23 november 2014

Ibland tar saker slut.

Av Tove Blomquist - 23 november 2014 14:00


Låt mig få vara hon
Som får känna smaken av

Dina skakande läppar

Hon som målar stjärnor mellan
Alla dina gråa regnmoln och
Hon som torkar bort tårarna
Från ditt ansikte

Jag vill vara hon du kysser i håret 

och skrattar med hela natten

Hon du aldrig vill tappa

Men vissa saker är svårt att få


-----------------------------------------------------------------------

Okeeeeuy så hej! Vad har ni för er? Är det bara jag som känner vibarna från vinter och julen? 
Jag känner mest: GE MIG JULEN NU!! Innan lilla Tove spricker, för jag har hela kroppen fylld av julkänsla och jag är helt redo att släppa lös allt!


Jag har redan inhandlat lite juliga grejer som kommer göra mitt liv mycket bättre! Även varit och handlat med min kära moster (same som varje år) och allt har varit jul inspirerat kom jag på efter jag hade kommit hem. Ops.. 

         


Halva tiden av min praktik har även nu gott och tänkte ger er lite av en review av hur det har varit. Allt som allt har det varit mycket, mycket för båda själen och kroppen om man säger så. Jag har stått i köket, frukosten, matsalen och 1 dag i receptionen. Dagarna har oftast varit tunga och jobbiga. Jag har verkligen längtat tillbaka till skolan. 


Även om det har varit jobbigt har jag även mött människor som verkligen har förändrat mig, och jag kommer vara evigt tacksam för att de har varit så snälla och mottagliga (eller hur man ska förklara de..). Utan de få personerna hade jag troligtvis inte gått upp klockan 5 varje dag och släpat mig till Göteborg. Tack för de! 

             


Är det bara jag som är helt till mig till att se på film de kommande månaderna? Jag menar: Hunger games, Hobbit, Tingeling, Femtio nyanser, Furious 7 och Insurgent?! Kalla mig galen men jag är HELT TAGGAD! Det kan verkligen inte bli bättre filmer som jag nu väntar på att få se på! Hur jag ska ha råd med allt är en helt annan femma men jag löser de!

 



Nu väntar bara en hel dag där jag inte ska göra någonting överhuvudtaget, ta det lugnt och vänta på en nya vecka! Hoppas ni alla väntar på julen lika mycket som jag gör så ses vi snart! 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Blomquist - 6 juni 2017 20:47


Trött Verb: Trött, tröttare, tröttast. ”(om person) som känner ett behov av att vila eller sova.” - Wikipedia   "Jag är bara trött.”   Låter dessa ord bekanta?   Dessa fyra ord är mitt svar för bokstavligen allt relate...

Av Tove Blomquist - 23 januari 2016 22:20


Ångest, oro, hjärtklappningar.    Från utsidan är det enkelt att tro att någon annan mår bra bara för att personen ger en ett leende. Men bara för att jag inte visar fysiska symptom så betyder det inte att jag måste mår bra. Andra anser att om ma...

Av Tove Blomquist - 7 september 2015 21:57

Andas, Andas in luften. Omfamna detta ögonblick, Omfamna detta andetag.    - Xavier Rudd ----------------------------------------------------------------------------   Hej smultron!    Sommarlovet är över och jag har precis fyl...

Av Tove Blomquist - 25 juni 2015 22:50

OM NÅGON SER SIG SJÄLV OCH VILL ATT JAG TAR BORT BILDEN SÅ HÖR AV ER TILL MIG.  Jag har även fler bilder på vissa som jag inte har lagt ut för det skulle bli för mycket, men som skrivet ovanstående är det bara att kontakta mig så får ni dem.    ...

Av Tove Blomquist - 5 juni 2015 11:09

                                                           OM NÅGON SER SIG SJÄLV OCH VILL ATT JAG TAR BORT BILDEN SÅ HÖR AV ER TILL MIG.  Jag har även fler bilder på vissa par som jag inte har lagt ut för det skulle ...

Skapa flashcards