onlyinyourdreams

Alla inlägg under september 2014

Av Tove Blomquist - 27 september 2014 17:33

Mina senaste veckor har varit en aning stressade och ber om ursäkt för detta, men nu har jag försökt leta upp lite frågor som kan vara roligt att veta om just mig! Hope you like it. 

Drömyrke:
 Flygvärdinna eller jobba på båt.

Yrken jag funderat på sen jag var liten: ryttare(?!), djurskötare/djurparks grejs, psykolog, lärare, butiksbiträde, skådespelare, dansare, servitris, receptionist, och självklart flygvärdinna.

Nuvarande utbildning: Hotell- och turism programmet med inriktning hotell. 

Svåra saker jag genomgått i mitt liv: föräldrar skildes, små ätstörningar, svåra kroppsideal, depressioner, ensamhet och mobbning

Hur jag tagit mig igenom mina trauman: Jag har tagit igenom mig mina “trauman” på det sättet att försöka tro på mig själv, kämpa igenom allt och ta små steg i taget. 

Positiva saker med vad jag gått igenom: fått en starkare sida och inte mycket kan förstöra mig. 

Mina bästa råd till dom som genomgått/genomgår svåra saker: lita på dig själv, tro inte att allt kommer försvinna på en dag utan ta allt i små steg och tro inte på dem som drar dig neråt och ta bort de dåliga i ditt liv.

Bästa personliga egenskaper: Envis, kämpare, godhjärtad, kreativ och uppriktig.

Mindre bra personliga egenskaper: Otålig, dåligt självförtroende, glömsk och har svårt att ta beslut.

Avskyr: ytliga, oförstående, oärliga och orespekterande människor. Bråk, skrik och våld t.ex

Älskar: De som bryr sig om mig, de som märker med en gång att man mår dåligt och får en på bättre humör.

Religion: Kristen svag Ateism kan man väl säga? Jag tror inte på att det finns någon gud men jag är med i svenska kyrkan (döpts, konfirmerad osv). Jag tror inte på det övernaturliga i bibeln men kan gå med på att det fanns en person som “jesus” som kunde hjälpa människor, fast han var mer en “helare” än “guds son”. Jag tror på att vissa människor har av vad vi säger ett sjätte sinne och att det finns andar osv men INTE på att det fanns någon “gud” som skapade världen utan där tror jag mer på de naturvetenskapliga teorin. 

Rädsla: att tappa kontrollen och ensamhet 

Länder jag besökt: Sverige och Danmark 

Resemål jag skulle vilja besöka: Australien, Thailand, USA, England, Skottland och runt om i Medelhavet. 

Tänder på: En “biffig” kille med tatueringar, självsäker och bestämd. Vill verkligen inte ha en tanig kille som tror han är något han inte är, utan lite kött på kroppen. 

Faller för: En som har ett hjärta av guld, humor, spontan, låter inte mig ta “ledarrollen” i förhållandet utan vågar säga ifrån men även kan vara en liten mjukis. 

Vad jag först tittar på hos en kille: Ögon och läpparna.

Viktigast i ett förhållande: kommunikation, öppenhet, ärlighet och samspel

Varit otrogen någon gång: ja tyvärr, något jag kanske inte ångra lika mycket som jag borde gjort. Men skulle aldrig kunna ha hjärta till att göra det igen, ung och dum som man brukar säga. 

Kärlek vid första ögonkastet: Nej, måste lära känna personen innan. Kan känna att det klickar första gången men bara de.

Bästa presenten: En som kommer från hjärtat, det ska vara “ - Jag vet att du kanske inte önskade dig det här men jag vet att du kommer älska de!” 

Blyg eller framåt: Beror på, är de en grupp med människor som har känt varandra sen födseln och inte låter en komma in i gruppen så blir jag lätt blyg till en början men annars nej. 

Drömdejt: En dejt man slipper fixa själv, inget planerat utan spontan och helst ute på vattnet. 

Gjort något olagligt: Om det räknas att dricka innan man är 18 så ja, annars nej inget. Är en fegis.

Nattkläder: Enbart trosor.

Det viktigaste i livet: att tro på sig själv och att uppskatta de små sakerna i livet.


Ni får även jätte gärna kolla in min UF sida på facebook, där jag och 4 andra tjejer i min klass skapat ett företag genom en kurs i skolan, som ni jätte gärna får gå in och gilla för att vårt UF företag ska spridas och bli större! Där kommer det även upp mer information (som jag ännu inte får berätta). Men jag vet att ni kommer gilla de!! Ha en toppen fortsättning och ses snart. 

Hope4You

       

Av Tove Blomquist - 23 september 2014 20:00

             

Av Tove Blomquist - 22 september 2014 20:02

               

Av Tove Blomquist - 17 september 2014 07:00

Jag har i ungefär 1 år nu kollat dagligen på kända youtubers världen över(tack vare Pernilla). Jag följer ungefär 140 kanaler men ska försöka att välja ut 15.. så: 


Caspar:

Charlie:

Connor:

Phil:

Marcus:

Miranda:

O2L:

Felix:

Alfie:

Joe:

Troye:

Tyler: 

Zoella:

Jim:

Hannah:


Av Tove Blomquist - 14 september 2014 16:17

Vem vill du ska bestämma över Svergie?

Jag tror ingen har missat att det är valdagen i sverige idag och det är en stor dag för svensk historia. F! kommer troligtvis in i riksdagen och det är en stor duell mellan rödgröna och alliansen. Vem som helst kan vinna. 


Vad jag tycker är att alla borde se till att rösta, även om du nu röstar blankt, taktikröstar eller med hjärtat. Se bara till att rösta. Men jag är inte här för att få dig att just rösta på det partiet som jag tycker om, för jag bryr mig inte om vad du röstar på, bara du röstar! Vi är ju alla människor med olika åsikter och då är det självklart att man inte har samma tankar, jag förstår att vi inte tycker samma och det är det som är det roliga med demokrati. Därför tycker jag att du som individ ska rösta efter ditt hjärta, efter hur du vill att Svergies framtid ska se ut och gör skillnad. 


Min egna politiska åsikt är att rösta på Socialdemokraterna (om jag nu fick rösta..) och jag är själv medlem i SSU. Jag har aldrig riktigt berättat för någon om min politiska åsikt men nu när valet väljs redan ikväll har jag bestämt mig för att det spelar ingen roll att hålla det hemligt längre. Så som sverige har blivit under 8 år i inte okej längre och det behöver att bli en förändring! Jag tror på en bättre skola, mer jobb, mer bostäder och en bättre välfärd i Sverige! Jag tror på ett samhälle där vi hjälper varandra och jag vill bo i ett land för alla, för både dig och mig.

Hjärtat är rött och sitter på vänster sida och då är det rätt självklart att jag röster därefter. 
     

 

Av Tove Blomquist - 10 september 2014 07:00

Det är här 10 random konstiga bilder från min fotoalbum på mobilen! Förlåt för suddiga bilder..


Nr 1: Mamma kollar på cyckel tvälling i spöregn. 

 

Nr 2: Jag och min bror har väldigt tråkigt en morgon, föräldrar fritt!!

 

Nr 3: Tog godis från min bror.
   

Nr 4: En föreläsare som tog av sig alla kläder på scen!
 

Nr 5: Ingen kommentar på detta..
 

Nr 6: Hittade mina hörlurar i tvättmaskinen.. fast dom funkar fortfarande!
 
Nr 7: Min lärare har en låda för att skrämma oss..
 

Nr 8: Japp.. i-lands problem
 

Nr 9: Åska och delar säng
 

Nr 10: Min bror på semestern, han sa att jag fick fixa hans hår och där är resultatet.. 
 


Av Tove Blomquist - 8 september 2014 07:00


Nr 1: 

Harry Potter 


Nr 2:

Hobbit


Nr 3

Divergent


Nr 4

Hunger games


Nr 5

Rise of the guardians

Av Tove Blomquist - 6 september 2014 07:00

TMI TAG


1. Vad har du på dig?
       - Mjukis och en tjocktröja 

2. Någonsin varit kär?

       - Ja

3. Någonsin haft ett förfärligt “breakup”?

       - Ja

4. Hur lång är du?

       - Runt 165 cm

5. Några tatueringar?

       - Nej, men vill ha

6. Några piercingar?

       - Ja, öron, näsan och naveln

7. OTP?

       - Jim Chapman och Tanya Burr

8. Favorit serie?

       - HIMYM

9. Någon du saknar?

       - Personen som alltid dela säng med mig

10. Favorit song?

       - "Goodbye my lover" av James Blunt

11. Hur gammal är du?

       - 17

12. Stjärntecken?

       - Jungfrun 

13. Egenskaper du söker i en partner?

        - Spontan, medialover, samlad och bestämd. 

14. Favorit quote?

         - "Fight for your happiness" 

15. Favorit skådespelare?

         - Adam Sandler

16. Beskriv dig med 3 ord?

         - Öppen, nyfiken och jordnära 

17. Favorit färg?

         - Grön och gul

18. Favorit siffra?

         - 75

19. Hög eller lugn musik?

         - Lugn

20. Vart går du när du är ledsen?

          - Till mitt rum, någonstans där jag är själv

21. Hur lång tid tar det för dig att duscha?

          - 10 min

22. Hur lång tid tar det för dig att göra dig i ordning på morgonen?

          - 20 min

23. Turn on?

          - En kille som kan laga mat, beskyddande och tatueringar. 

24. Turn off?

          - Egotrippad jävel som bara bryr sig om sig själv och ingen annan

25. Rädslor?

          - Grodor/paddor och att bli lämnad ensam 

26. Vad gjorde att du grät förra gången?

           - Blev lämnad ensam

27. När sa du att du älskade någon sist?


           - Igår
28. Vilken bok läste du sist?

           - Alligent 

29. Vilken bok läser du just nu?

           - Beautiful Creatures del 2

30. Vilken serie kollade du på sist?

           - Räknas Big brother?

31. Vem var sista person du pratade med?

           - Mamma

32. Relationen mellan dig och personer som du smsade sist?

            - En väldigt ny nära vän som jag uppskattar väldigt mycket!

33. Favorit mat?

            - Pizza! 

34. Platser du vill besöka?

            - Australien, London, Turkiet och Thailand 

35. Gillar du någon just nu?

            - Ja

36. När var sista gången du kysste någon?

            - Igår 

37. Favorit godis?

            - Popcorn och lite annat. 

38. Vad för instrument spelar du?

            - Jätte lite gitarr 

39. Vilken sport spelade du sist?

            - Vad är sport för något?

40. Vilken sång sjöng du sist?

            - "Gasoline" av Troye Sivan

41. Ögonfärg? 

            - Blå gröna 

     

Skapa flashcards