onlyinyourdreams

Direktlänk till inlägg 27 september 2014

Personliga och roliga frågor

Av Tove Blomquist - 27 september 2014 17:33

Mina senaste veckor har varit en aning stressade och ber om ursäkt för detta, men nu har jag försökt leta upp lite frågor som kan vara roligt att veta om just mig! Hope you like it. 

Drömyrke:
 Flygvärdinna eller jobba på båt.

Yrken jag funderat på sen jag var liten: ryttare(?!), djurskötare/djurparks grejs, psykolog, lärare, butiksbiträde, skådespelare, dansare, servitris, receptionist, och självklart flygvärdinna.

Nuvarande utbildning: Hotell- och turism programmet med inriktning hotell. 

Svåra saker jag genomgått i mitt liv: föräldrar skildes, små ätstörningar, svåra kroppsideal, depressioner, ensamhet och mobbning

Hur jag tagit mig igenom mina trauman: Jag har tagit igenom mig mina “trauman” på det sättet att försöka tro på mig själv, kämpa igenom allt och ta små steg i taget. 

Positiva saker med vad jag gått igenom: fått en starkare sida och inte mycket kan förstöra mig. 

Mina bästa råd till dom som genomgått/genomgår svåra saker: lita på dig själv, tro inte att allt kommer försvinna på en dag utan ta allt i små steg och tro inte på dem som drar dig neråt och ta bort de dåliga i ditt liv.

Bästa personliga egenskaper: Envis, kämpare, godhjärtad, kreativ och uppriktig.

Mindre bra personliga egenskaper: Otålig, dåligt självförtroende, glömsk och har svårt att ta beslut.

Avskyr: ytliga, oförstående, oärliga och orespekterande människor. Bråk, skrik och våld t.ex

Älskar: De som bryr sig om mig, de som märker med en gång att man mår dåligt och får en på bättre humör.

Religion: Kristen svag Ateism kan man väl säga? Jag tror inte på att det finns någon gud men jag är med i svenska kyrkan (döpts, konfirmerad osv). Jag tror inte på det övernaturliga i bibeln men kan gå med på att det fanns en person som “jesus” som kunde hjälpa människor, fast han var mer en “helare” än “guds son”. Jag tror på att vissa människor har av vad vi säger ett sjätte sinne och att det finns andar osv men INTE på att det fanns någon “gud” som skapade världen utan där tror jag mer på de naturvetenskapliga teorin. 

Rädsla: att tappa kontrollen och ensamhet 

Länder jag besökt: Sverige och Danmark 

Resemål jag skulle vilja besöka: Australien, Thailand, USA, England, Skottland och runt om i Medelhavet. 

Tänder på: En “biffig” kille med tatueringar, självsäker och bestämd. Vill verkligen inte ha en tanig kille som tror han är något han inte är, utan lite kött på kroppen. 

Faller för: En som har ett hjärta av guld, humor, spontan, låter inte mig ta “ledarrollen” i förhållandet utan vågar säga ifrån men även kan vara en liten mjukis. 

Vad jag först tittar på hos en kille: Ögon och läpparna.

Viktigast i ett förhållande: kommunikation, öppenhet, ärlighet och samspel

Varit otrogen någon gång: ja tyvärr, något jag kanske inte ångra lika mycket som jag borde gjort. Men skulle aldrig kunna ha hjärta till att göra det igen, ung och dum som man brukar säga. 

Kärlek vid första ögonkastet: Nej, måste lära känna personen innan. Kan känna att det klickar första gången men bara de.

Bästa presenten: En som kommer från hjärtat, det ska vara “ - Jag vet att du kanske inte önskade dig det här men jag vet att du kommer älska de!” 

Blyg eller framåt: Beror på, är de en grupp med människor som har känt varandra sen födseln och inte låter en komma in i gruppen så blir jag lätt blyg till en början men annars nej. 

Drömdejt: En dejt man slipper fixa själv, inget planerat utan spontan och helst ute på vattnet. 

Gjort något olagligt: Om det räknas att dricka innan man är 18 så ja, annars nej inget. Är en fegis.

Nattkläder: Enbart trosor.

Det viktigaste i livet: att tro på sig själv och att uppskatta de små sakerna i livet.


Ni får även jätte gärna kolla in min UF sida på facebook, där jag och 4 andra tjejer i min klass skapat ett företag genom en kurs i skolan, som ni jätte gärna får gå in och gilla för att vårt UF företag ska spridas och bli större! Där kommer det även upp mer information (som jag ännu inte får berätta). Men jag vet att ni kommer gilla de!! Ha en toppen fortsättning och ses snart. 

Hope4You

       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Blomquist - 6 juni 2017 20:47


Trött Verb: Trött, tröttare, tröttast. ”(om person) som känner ett behov av att vila eller sova.” - Wikipedia   "Jag är bara trött.”   Låter dessa ord bekanta?   Dessa fyra ord är mitt svar för bokstavligen allt relate...

Av Tove Blomquist - 23 januari 2016 22:20


Ångest, oro, hjärtklappningar.    Från utsidan är det enkelt att tro att någon annan mår bra bara för att personen ger en ett leende. Men bara för att jag inte visar fysiska symptom så betyder det inte att jag måste mår bra. Andra anser att om ma...

Av Tove Blomquist - 7 september 2015 21:57

Andas, Andas in luften. Omfamna detta ögonblick, Omfamna detta andetag.    - Xavier Rudd ----------------------------------------------------------------------------   Hej smultron!    Sommarlovet är över och jag har precis fyl...

Av Tove Blomquist - 25 juni 2015 22:50

OM NÅGON SER SIG SJÄLV OCH VILL ATT JAG TAR BORT BILDEN SÅ HÖR AV ER TILL MIG.  Jag har även fler bilder på vissa som jag inte har lagt ut för det skulle bli för mycket, men som skrivet ovanstående är det bara att kontakta mig så får ni dem.    ...

Av Tove Blomquist - 5 juni 2015 11:09

                                                           OM NÅGON SER SIG SJÄLV OCH VILL ATT JAG TAR BORT BILDEN SÅ HÖR AV ER TILL MIG.  Jag har även fler bilder på vissa par som jag inte har lagt ut för det skulle ...

Ovido - Quiz & Flashcards