onlyinyourdreams

Alla inlägg under mars 2015

Av Tove Blomquist - 28 mars 2015 14:22

Alla har vi ett lås

med en ensam nyckel

Det tog mig tills nu

att inse

en nyckel är inte alltid en liten sak av metall

Min nyckel

är du

----------------------------------------------------------


Hej alla polkagrisar! Mitt liv är upp och ner, hur är ert? 


Återigen tillbaka för att skriva mitt inlägg, och som vanligt är det bara 3 månader försent. Men vad gör de? Jag har med mig nu en hel hög med nya nyheter och spännande historier att berätta! Because we need some catching up.


Jag har ända sen nyår försökt att ta hand om mig själv och komma på lite mer vad jag vill med mitt liv. Jag kanske inte helt kommit på hur eller vad än, men jag har haft en underbar tid där jag enbart tagit hand om mig själv, öppnat upp min sårbara sida och låtit mig själv bli ompysslad av andra i min närhet. Oavsett om jag har haft några fel steg har jag försökt mitt bästa för att hålla mig till ytan. Jag tänker mycket på hur mitt liv har varit och hur tacksam jag är för att ha mitt liv som jag har det nu, man måste kunna se det fina i vardagen vilket jag faktiskt har gjort. 


Varje dag har jag blundat, tänkt igenom mina val och tagit mig till slutet av dagen. Att tänka på något som har varit positivt/negativt dagen innan, tänka ett steg extra just varför det hände och hur jag kan ändra på det till nutiden. Jag har börjat att se allt som en utmaning och det är mitt egna personliga val. Varje kväll går jag igenom i mitt huvud om jag lyckades med mitt mål för dagen, lyckas jag inte dömmer jag inte mig själv utan skapar bara ett nytt mål nästa dag.


Jag har alltid tagit en krokig väg som tog den mesta energi av mig. Jag vägrade att släppa greppet om min egna smärta och det var precis som att jag grävde efter problem för det var det ända som kändes levande, smärtan för mig var levande och kraftfullt. Jag har märkt att livet är allt för kort att bli nedstämd för att jag har lagt ett för högt mål och sedan inte kunnat nå de eller för att jag inte har någon att prata med. Jag har inte tid. Men valet av min krokigare väg har också gjort att jag har fått med min en mängd erfarenheter som har format mig till en stark person. Lev livet och skapa dig en egen väg, ingen får säga till dig något annat. Och just detta har gjort att jag idag är lycklig över allt jag får! 


Jag har även med mig två saker att berätta om som har hänt sen sist,


Först av allt vill jag bara berätta om mitt (och 4 andra tjejer i min klass) UF företag. Jag minns inte om jag har nämnt något om UF förut men here we go: UF är då ett kurs i skolan där man ska starta, driva och avveckla ett företag på mindre än 1 år. Vi är då 5 tjejer som har ett företag tillsammans som heter Hope4You UF.

   

Hope4You är då ett företag där vi gör handgjorda armband som är enkla och stilrena där texten på själva armbandet ska ge en som person en bättre start på dagen, en liten extra push att känna sig oövervinnelig helt enkelt. Vi har själva valt att efter uf året ska 50% av vår vinst gå till Friends, som är en icke-vinstdrivande organisation och deras(samt vårt) uppdrag är att stoppa mobbning och diskrimineringar i samhället. 


Gå jätte gärna in och kolla vår sida, http://hope4you.tictail.com

Vi har även instagram och Facebook. 

       

Den andra saken jag ville ta upp innan jag avslutar är att jag nu, sen årskiftet kan man säga, sitter i styrelsen i SSU Herrljunga. Det är svårt att tänka att det har gått så snabbt, jag har redan varit med 1 kurs, 1 årskonferens, en halv valberedning och lite annat smått och gott sen i slutet av sommaren! 


Kolla även på dem söta blommerna jag fick innan min pojkvän åkte till Thailand:

 

Med alla som har stöttat mig och med min pojkvän vid min sida kan inget gå fel.

Ni får ha det så himla mysigt vänner, och förlåt för ett rörigt inlägg, så ses vi när vi ses!

     

Skapa flashcards