onlyinyourdreams

Alla inlägg den 10 maj 2015

Av Tove Blomquist - 10 maj 2015 22:00


Jag vill bara börja med att säga förlåt, förlåt för allt dåligt jag någonsin har gjort och förlåt för den jag har varit emellanåt. Nu kanske ni undra vart jag är påväg med denna text? Läs vidare så kommer ni förstå.


I veckan kom jag öga mot öga med ett förflutet, inga ord kom ut. Kall, stum och rädd stod jag där och hade ingen aning om vad som skulle hända härnäst. Det var längesedan jag hade känt något liknande, vilket fick mig att tänka. Jag har alltid varit en person som trycker bort problem för jag vill gärna inte deal with it at the time. Att ta hand om problemen som dem kommer är inte min grej utan jag skjuter undan de och pushar det åt sidan. Vilket lämnar mig att tänka fritt och all stress försvinner, som jag vet om så mycket väl att jag kommer hamna i. När jag trycker bort mina problem vet jag om att jag någon gång kommer hamna i ett väggskäl, där jag kommer behöva välja att strunta i mer problem eller att ta hand om det där och då. Jag väljer oftast den enkla vägen för att jag har för mycket att tänka på för stunden. Men den vägen går inte alltid att ta. För i slutet av vägen finns det hål. Hålet är mörkt och skrämmande. Jag har skjutit upp på mina problem så att jag ska slippa att ta itu med en liten del av det svarta hålet, att det bara har blivit större och större. 


När jag stod där, stum och rädd, såg på mitt svarta hål. Något jag inte velat ta hand om och jag visste att om jag väljer att faktiskt ta hand om problemet här och nu kommer små rester av gammalt förflutet fram samtidigt. Vilket jag absolut inte ville. Jag var rädd. Den dagen var resan hem den längsta och svåraste på länge, för jag visste inte hur eller vad jag skulle göra. 


Jag tog aldrig tag i problemet, men jag öppnade små frekvenser som gav mig minnesblickar. För en gång skull hade dessa minnesblickar inte bara med sig förödelse och smärta utan en upplysning. En lite bit av hur jag skulle kunna hantera en liten del av mina hemska drömmar och kanske kunde detta ge mig hjälp mot en bättre framtid. Jag vet inte längre vad jag vill göra i framtiden men en sak vet jag, allt kommer bli lite bättre och enklare. Minnet gav mig tankar, där jag vill träffa alla och säga förlåt. Förlåt för alla lögner, förlåt för att jag inte har förlåtit vissa av er och ett förlåt mot mig själv. Alla personer som jag har tryckt åt sidan ville jag bara just den stunden prata med, bara ta ett litet snack och säga förlåt. 


När jag har valt min väg genom livets fasansfulla faror har jag stängt många människor ute och det gör att jag idag är väldigt ensam. Inåt stängd och själv vandrar jag på en ensam väg mot det svarta hålet och jag saknar sällskap. Utan sällskap och vänskap kryper det svarta närmare och närmare. Tider räcker inte till. Utan någon som är vid min sida kommer jag nog falla för gott denna gången och jag kommer inte kunna ta mig upp ensam. Jag har insett detta nu.


Snälla bara ge mig en chans till och jag ska försöka att inte trycka bort vänskapen jag får. Prata med mig eller bara fråga om att vi ska träffas, och jag ska försöka att låta er stanna i mitt liv och låta er hjälpa mig. Förlåt.


                      

Skapa flashcards