onlyinyourdreams

Alla inlägg den 2 oktober 2013

Av Tove Blomquist - 2 oktober 2013 17:09

Vi faller, vi stupar, vi ramlar ner.
Vi blundar, vi skriker, vi vill inte mer.
Vi gråter, vi viskar, vi klarar inte det.
Vi döljer, vi smärtar, i vår ensamhet.

Vi skrattar, vi ler, för att dölja vår sorg.
Vi lovar, vi svär, vi är säkra i vår borg.
Vi kastar, vi slänger, våra minnen bort.
Vi hetsar, vi skyndar, för att hålla det kort.

Vi söker, vi jagar, vi vill långt härifrån.
Vi dämpar, vi sväljer, sanningen med alvedon.

Vi ljuger, vi bluffar, vi har våra skäl.
Vi lämnar, vi går, vi tar ett stilla farväl. 


---------


1 lektion på hela dagen hade vi idag, visst kändes det väldigt onördigt att gå till skolan men det är faktiskt ett av dem få karaktärsämnena som jag faktiskt tycker om. Konferens och evenemang om ni vill veta, det är ett av hotell kurserna som vi har i 1:an. Det värsta på hela dagen var helt klart att gå förbi min förra skola(för att jag skulle med bussen där), man känner sig så ovälkommen på något sätt. Man blir sjukt utstirrad. Jag menar, JAG GICK DÄR FÖRRA ÅRET, SLUTA STIRRA SOM JAG VORE EN UTOMJORDING! 


Snart time för att äta och städa mitt rum. Det här med att byta hus varje vecka kan vara rätt svårt ibland, speciellt när jimmi ska ha mitt rum när jag inte är här. Annars hade nog inte fixat i ordning mitt rum. never ever.


Var riktigt social över internet ikväll så får ni en kaka!



bjuder på bilderna

             


Ovido - Quiz & Flashcards