onlyinyourdreams

Direktlänk till inlägg 23 januari 2012

Förvänta dig inte min respekt, när du snålar med din.

Av Tove Blomquist - 23 januari 2012 19:21

Den svala nattluften smeker min rygg,
jag huttrar till och drar täcket tätare runt min kalla kropp.
Jag sluter mina ögon och drar ett djupt andetag,
bilder av oss två tillsammans, som förtvivlat förbi i mitt huvud.
Jag öppnar mina ögon och ser ut i den mörka natten,
önskar att du finns här hos mig när morgonen gryr.
Tårar av ilska bränner bakom mina ögonlock,
letar sig ut och fuktar mitt hår som breder ut sig på kudden.
Jag somnar och drömmer om oss två tillsammans,
känner din kärlek som ger mig trygghet, glädje och framtidstro.


---------------------------------------------------------------------------------------------


Plugg, plugg, plugg och ytterligare lite till plugg... Jo så ser min kväll ut och kanske lite tv tittande också. 

Min måndag blev helt klart räddad av att första lektionen, spanskan, blev inställd och resten av dagen har bara flutit på. Kom hem och kände mig ganska hängig och trött så jag somna i soffan, när jag väl vakna fick jag gå direkt och äta, även göra några av mina läxor så jag skulle hinna till tv:n ^^


Har nu en liten stund kollat lite på vart jag ska prao:a vecka 11 och 12, men jag vet inte riktigt. Antagligen blir det nog i någon klädbutik i Borås/Göteborg, fast dock kanske bara i en av mina två veckor. Den andra veckan blir nog hos min kära moster på Hemköp, fast ännu vet jag inte hur det blir.


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Blomquist - 6 juni 2017 20:47


Trött Verb: Trött, tröttare, tröttast. ”(om person) som känner ett behov av att vila eller sova.” - Wikipedia   "Jag är bara trött.”   Låter dessa ord bekanta?   Dessa fyra ord är mitt svar för bokstavligen allt relate...

Av Tove Blomquist - 23 januari 2016 22:20


Ångest, oro, hjärtklappningar.    Från utsidan är det enkelt att tro att någon annan mår bra bara för att personen ger en ett leende. Men bara för att jag inte visar fysiska symptom så betyder det inte att jag måste mår bra. Andra anser att om ma...

Av Tove Blomquist - 7 september 2015 21:57

Andas, Andas in luften. Omfamna detta ögonblick, Omfamna detta andetag.    - Xavier Rudd ----------------------------------------------------------------------------   Hej smultron!    Sommarlovet är över och jag har precis fyl...

Av Tove Blomquist - 25 juni 2015 22:50

OM NÅGON SER SIG SJÄLV OCH VILL ATT JAG TAR BORT BILDEN SÅ HÖR AV ER TILL MIG.  Jag har även fler bilder på vissa som jag inte har lagt ut för det skulle bli för mycket, men som skrivet ovanstående är det bara att kontakta mig så får ni dem.    ...

Av Tove Blomquist - 5 juni 2015 11:09

                                                           OM NÅGON SER SIG SJÄLV OCH VILL ATT JAG TAR BORT BILDEN SÅ HÖR AV ER TILL MIG.  Jag har även fler bilder på vissa par som jag inte har lagt ut för det skulle ...

Ovido - Quiz & Flashcards